In de zomer van 2004 vroeg ik Tijdschrift voor Marketing om als eerste vakblad te publiceren over Calimeromarketing. Wat ze deden. Bijna 10 jaar, 50.000 boeken en 400 presentaties – en een grafisch Calimeromarketingmodel – verder, besloot ik het in de huidige netwerkeconomie waarin iedereen ‘de media’ is, het anders aan te pakken.
Een week voor de officiële verschijning kregen de grootste fans en een aantal bloggers het boek als eersten in hun bezit. Een aantal van hen plaatste snel na verschijning van het boek een online review.
Daarnaast besloot ik zelf het eerste artikel te schrijven over Calimero-ondernemers in de 3.0-netwerkeconomie. En meteen zelf het grafische Calimeromarketingmodel online te introduceren. Op Marketingfacts.nl, een van de grootste marketingblogs in Nederland waarvan ik de oprichter vlak na het verschijnen van het eerste Calimeromarketingboek leerde kennen. In een paar week tijd werd ‘Calimeromarketing 3.0, een nieuw licht op (online) marketing‘ een van de populairste artikelen op Marketingfacts en inmiddels is het bijna 10.000 keer gelezen.